Okulumuzun Şubat 2025 Okul Öncesi Kademesi İyi Uygulama Örneği


Okulumuzda Hareketli Matematik Projesini gerçekleştirmek için öncelikle okulumuz müdür yardımcısı Osman MURAT ile birlikte okulun bahçesine projeyi gerçekleştirmek için oyun alanlarını çizdik. Bu sayede hem bahçemiz renklendi hem de çocuklar için yeni oyun alanları oluşturuldu. Bu alanlarda oynadığımız oyunlar ise şu şekilde; 1. Sayıya Koş Yere iki yönlü 1’den 10’ a kadar sayılar yazılıp iki grup oluşturulur. Öğretmenin söylediği sayıya ilk ulaşan kazanır. 2. Sayı Sıralı Seksek Seksek alanı çizilir ve her kareye 1’den 10’a kadar sayılar yazılır. Öğretmen çocuğa bir sayı söyler çocuk sırayla sayıları takip ederek istenilen sayıya zıplar. 3. Adım Adım Matematik Yere tek, çift ayak izleri çizilir. Öğretmen bir sayı söyler söylenen sayının tek olması halinde tek ayağa, çift olması durumunda çift ayağa basıp parkuru en hızlı şekilde bitirmesi beklenir. 4. Sayıyı Yakala Çocuklar yuvarlak halka oluşturur. Her öğrenciye bir sayı verilir. Ortada duran ebe topu havaya atıp bir sayı söyler. O sayıya sahip çocuk topu yakalamaya çalışır. |
Hareketli Matematik Projesinin sonunda elde edilen çıktılar; 1. Matematiksel becerilerde gelişim, 2. Hareket ve motor becerilerde gelişim, 3. Bilişsel ve dikkat becerilerinde artış, 4. Sosyal ve duygusal gelişim, 5. Eğitime katılım ve motivasyonda artış. |



