Okulumuzun Şubat 2025 İlkokul Kademesi İyi Uygulama Örneği


Bu uygulama ile öğrencinin ailesiyle birlikte kartonlardan oyun tasarlayarak:Oyun hazırlama sürecinde öğretmen-veli ilişkisini artırmak,öğrencilerin hazırladıkları oyunları arkadaşlarıyla oynayarak paylaşmayı kazandırmak,oyunları sergi ortamı oluşturarak sergileyerek öğrencinin iletişim becerisini kazandırmak farklı oyunlarla oynayarak el-göz koordinasyonunu,odaklanma,problem çözme gibi birden çok etkinlikle birden çok beceriyi kazandırmak hedeflenmiştir.
Öğretmen velilerine projeden bahseder,kartondan nasıl oyunlar etkinlikler yapabilecekleri hakkında bilgiler verir.Veli öğretmene yaparken resimler,videolar atar öğretmen yönlendirmesi gerekiyorsa yönlendirir verilen süre içinde tamamlayıp öğretmenine teslim eder.Hazırlanan oyunlar: Balonla Masa Tenisi Oyunu,Labirent oyunu,Puzzle oyunu,Bardaklarla Ritmik Sayma Oyunu(Bardakların üzerinde bant olduğu için rakamlar silinip farklı ritmik saymalarda da uygulanabiliyor.)Topları Karşı Tarafa İlk Götüren Kazanır Oyunu,Asansörle Topları Yuvasına Düşürmeden Götür Oyunu,Halkaların Üçünü Atan Kazanır Oyunu,Kulübe Oyunu tasarlanır.Bu oyunlar sınıf ortamında uygun zamanda oynatılır.Daha sonra sergi ortamı hazırlanarak her öğrencinin ailesiyle birlikte belirlenen gün ve saatte sergiye katılımı sağlanarak öğrencilerin aileleriyle birlikte oyunları hakkında konuşmaları sağlanır.
Uygulamanın sonucunda öğrencilerin,iletişim,girişimcilik,yaratıcı düşünme becerilerine katkı sağladığı,veli-öğretmen-öğrenci iletişiminin arttığı,öğrencilerin ve katılım sağlayan velilerin sergi bilinci kazandığı,geri dönüşüm bilincini yaparak yaşayarak öğrendiği,odaklanma,problem çözme,paylaşma,sorumluluk bilincini daha iyi kazandığı gözlemlenmiştir.Ayrıca veli ve öğrencilerden eğlenceli vakit geçirdikleri hakkında geri dönüşler alınmıştır.



